Veelgestelde vragen / FAQ

Heb je vragen omtrent onze services, je bestelling of levering? Neem dan een kijkje op onderstaande pagina. Hier beantwoorden wij de vragen die wij het meest van onze klanten krijgen. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan even contact op met onze klantenservice via de chatfunctie rechtsonder in beeld of bel ons op + 31(0)77-3211075.


1. Kan ik het product in de showroom bekijken en eventueel direct meenemen?

Zeker kan dat! Je bent van harte welkom bij ons in de showroom in Panningen. Hier kun je tijdens onze openingstijden al onze opgestelde producten eens rustig bekijken en zelfs testen. Tevens staan onze productspecialisten klaar om jou te voorzien van het beste advies! Een afspraak maken is niet nodig.

Benieuwd welke producten bij ons in de showroom staan? Kijk dan bij de productspecificaties, hier staat namelijk aangegeven of het product staat opgebouwd in de showroom. Niet kunnen vinden? Neem dan even contact op met onze klantenservice.


2. Kan ik mijn bestelling ook laten bezorgen?

Zeker kan dat! Wij leveren standaard in zowel Nederland als België. Voor andere landen dien je contact op te nemen met onze klantenservice.


3. Hoe kan ik gespreid betalen?

Het is mogelijk om bij ons gespreid te betalen. Dit gebeurt in samenwerking met In3. Hierdoor is het mogelijk voor jou om het volledige bedrag in 3 termijnen te betalen tegen 0% rente. De eerste termijn betaal je direct, de tweede en derde termijn betaal je binnen 30 en 60 dagen. Zo kun jij al van je bestelling genieten en kan de betaling comfortabel afgerond worden. Deze betaalmethode is beschikbaar bij bestellingen vanaf €100 euro en tot bestellingen van €3.000. Mocht je betaling onverwacht toch niet geautoriseerd worden, dan kun je vanzelfsprekend betalen middels een andere betaalmethode. Heb jij nog vragen omtrent gespreid betalen? Neem dan even contact met ons op.

4. Moet ik het fitnessapparaat zelf nog opbouwen?

De cardioapparaten worden standaard in de doos geleverd, het apparaat behoeft enkel nog eindmontage. Dit kan per apparaat verschillen hoe dit in zijn werk gaat, maar het is over het algemeen een eenvoudig proces.
Mocht je liever gebruik maken van een mogelijke opbouwservice? Neem dan even contact op met onze klantenservice.


5. Kan ik het fitnessapparaat ook laten opbouwen?

Dat kan! Wij bieden twee mogelijkheden wat betreft het opbouwen van een apparaat:
1. Het apparaat wordt opgebouwd in ons magazijn en hierna opgebouwd verzonden. Kosten hiervan zijn €29,95 (hometrainer), 34,95 (crosstrainer) of 39,95 (loopband). Opbouwkosten dienen vooraf betaald te worden en worden niet vergoed bij eventuele annulering of retourzending.
2. Het apparaat wordt in de doos bij jou thuis geleverd. Op de dag van levering neemt een externe monteur contact met je op om een afspraak te maken om het apparaat thuis op te bouwen. De tijd tussen de dag van levering en de opbouwafspraak bedraagt enkele werkdagen. De kosten hiervan zijn €90,00.

Je kunt de opbouwservice eenvoudig bestellen door deze toe te voegen aan je winkelmandje. Op de pagina van het betreffende product vind je beide opbouwservices aan de rechterzijde onder 'vaak samen gekocht'.


6. Wat zijn de verzendkosten?

Wij bezorgen gratis binnen Nederland en België wanneer de bestelling een waarde heeft van meer dan € 60,-. Voor bestellingen onder de € 60,- rekenen wij € 4,99 verzendkosten binnen Nederland en € 5,99 binnen België.
Binnen Nederland is het ook mogelijk om te kiezen voor een zaterdaglevering. De extra verzendkosten hiervoor bedragen € 9,95.


7. Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wanneer het bestelde product op voorraad is, geldt bij ons: vóór 21:00 besteld en betaald, is de volgende dag in huis! Tevens is het mogelijk om een zelf een bezorgdatum te selecteren.

Dit geldt enkel op werkdagen. Plaats je een bestelling na 21:00 uur op een vrijdag? Dan zal het dinsdag geleverd worden. Het is ook mogelijk om te kiezen voor een zaterdaglevering, mocht je hier gebruik van willen maken. Dan dien je dit ook op vrijdag voor 21:00 uur te melden. De kosten voor een zaterdaglevering bedragen € 9,95.

Mocht het zo zijn dat het product momenteel niet op voorraad is, dan zal dit gecommuniceerd worden middels de mail over de levertijd en bezorgdatum.


8. Hoe laat zal mijn bestelling geleverd worden?

Na het plaatsen van een bestelling zal deze bij ons worden verwerkt. Zodra het verwerkt is, sturen wij een bevestiging via de mail en ontvang je ook een mail onze vervoerder (DPD of TransMission) met een Track & Trace-code waarmee ’s ochtends getoond wordt hoe laat het geleverd zal worden.


9. Hoe lang heb ik bedenktijd?

Wij hanteren een zichtstermijn van 30 dagen, deze gaan in vanaf de dag dat je het product ontvangt.


10. Wat zijn de retourkosten?

Je hebt een zichtstermijn van 30 dagen. Wanneer je besluit het product retour te sturen kun je dit zelf verzorgen of contact met ons opnemen. Wij kunnen onze vervoerder inschakelen om het artikel op te halen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Ga naar retourneren voor meer informatie.


11. Kan ik mijn bestelling op etage laten leveren?

Standaard worden de bestelling geleverd door DPD of TransMission. Zij leveren tot aan de eerste deur van het gebouw. Volgens de ARBO-regels zijn zij niet verplicht om het product naar boven/binnen te dragen.

Mocht je het product toch graag op etage geleverd hebben? Neem dan even contact op met onze klantenservice voor verdere informatie.


12. Wat is de garantie op het product?

De garantieperiode kan per product verschillen. Deze kun je terugvinden bij de specificaties op de productpagina zelf.

Wij bieden tevens een ‘Garantie aan Huis’ module aan. Deze kun je aanschaffen voor eenmalig € 15,20 per apparaat. Deze service houdt in dat wanneer er iets met het product mocht gebeuren, wij kosteloos een monteur aan huis sturen. Meer informatie over deze module kun je vinden op Garantie aan huis


13. Ik mis onderdelen van mijn product, wat nu?

Onze excuses, erg vervelend om te vernemen dat het product niet compleet is. Wij zouden je willen vragen om ons ontbrekend onderdelen formulier in te vullen. Zo kan onze technische dienst ervoor zorgen dat het ontbrekende onderdeel zo spoedig mogelijk wordt opgestuurd.


14. Mijn product is defect/beschadigd, wat nu?

Heel erg vervelend om te vernemend dat je problemen ervaart met het ontvangen artikel. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Allereerst zouden wij je willen vragen een kijkje te nemen op onze zelfhulp pagina. Vaak staat hier eenvoudig omschreven hoe het probleem snel opgelost kan worden.

Staat de oplossing hier niet tussen? Dan vragen wij je om ons serviceformulier in te vullen. Op deze manier zal onze technische dienst contact opnemen met een passende oplossing.


15. Nemen jullie mijn oude fitnessapparaat mee terug?

Wij werken met externe vervoerders waardoor het oude fitnessapparaat niet mee teruggenomen kan worden. Daarvoor zijn wij aangesloten bij WeCycle, zij beschikken over 10.000 inleverpunten waar het oude fitnessapparaat kosteloos naartoe gebracht kan worden.


16. Kan ik (extra) korting krijgen?

Betersport hanteert een ‘laagste prijsgarantie’. Heb je het product ergens anders toch goedkoper gezien? Dan horen wij dat graag en dan zullen wij het product voor dezelfde prijs aanbieden, alles hierover lees je op laagste prijsgarantie.

Tevens heeft Betersport regelmatig acties bóvenop de laagste prijsgarantie. Voor de aanbiedingen die momenteel geldig zijn kun je een kijkje nemen bij onze acties.