Garantievoorwaarden

Reparatie of retour

Ben je toch niet tevreden of is je product defect? Dat is vervelend en daar gaan we wat aan doen. Ga hiervoor naar reparatie of retour

Garantievormen

Op al onze artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Daarnaast zijn al onze producten voorzien van een standaard garantie. Daarnaast kun je ervoor kiezen om een aanvullende Garantie aan huis bij ons af te sluiten.

Wettelijke Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een standaard garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie."

Standaard Garantie

Op al onze producten wordt standaard garantie verleend. De garantieduur wordt weergegeven bij de specificaties van het artikel en kan per merk of type artikel verschillend zijn. Op je artikel wordt altijd standaard garantie verleend. Bij standaard garantie ben je zelf verantwoordelijk voor het retourneren van een artikel bij een defect. Wij zijn verantwoordelijk voor het herstel van het defecte artikel.

Garantie aan huis

Altijd verzekerd van de beste service aan huis, zonder transport- of monteurskosten. De garantie is af te sluiten vóór of kort na je bestelling, binnen de retourtermijn.

Let op! Garantie aan huis is alleen toepasbaar op producten die vallen onder de categorie fitnessapparatuur.

Waarvoor ben je verzekerd:

Naast de standaard fabrieksgarantie op je product ben je met de garantie aan huis voor het onderstaande verzekerd.

  • Je hoeft bij een defect niet zelf het product naar onze werkplaats te sturen. Je hebt dus geen transport kosten.
  • Als een monteur op locatie dient te komen, hoef je hiervoor geen voorrijd kosten of uurtarief te betalen.
  • Onderdelen om je product te repareren vallen onder de garantie en hoef jij natuurlijk niet te betalen.

De garantie aan huis is van toepassing wanneer, na controle door ons, blijkt dat het defect niet veroorzaakt is door eigen foutieve montage, onjuist gebruik of slijtage.

Let op: de garantie aan huis kan alleen vooraf of binnen de retourtermijn na je bestelling worden afgesloten. Voor eenvoudige zaken zullen wij je eerst proberen op afstand proberen te helpen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan komen we het defect bij jou thuis oplossen. Dit om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is en jij voor zo snel mogelijk je product weer kunt gebruiken!

Slijtage

In enkele gevallen zal er bij een defect sprake zijn van slijtage. Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage, vallen niet onder de garantie. Denk hierbij aan bewegende delen. Het vervangen van deze onderdelen valt niet onder de garantie aan huis indien deze is afgesloten bij aankoop van het apparaat.

Informatie bij transportschade

Betersport zal te allen tijde verantwoordelijk blijven voor transportschade. Om ons in de gelegenheid te stellen om een dergelijke schade te verhalen op de vervoerder vragen wij je het volgende: bewaar daarom altijd de originele verpakking. De betreffende distributiepartner zal op een later tijdstip het beschadigde artikel, inclusief originele verpakking, controleren om een claim toe te kennen. Vervoer een beschadigd artikel nooit naar een ander adres.

Annuleringskosten

Wij berekenen geen annuleringskosten wanneer je je bestelling voor de verzenddatum van uw artikel(en) annuleert.

Algemene voorwaarden

Op alle door ons aangeboden artikelen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Om misverstanden te voorkomen wijzen wij je erop deze voor een aankoop te lezen. Onze algemene voorwaarden zijn behalve op deze website ook gepubliceerd bij de Kamer van Koophandel te Roermond.

Geschil

Betersport is aangesloten bij een geschillencommissie www.geschilonline.nl. Wanneer Betersport en de klant er onverhoopt samen niet uit komen kun je een klacht aan een onpartijdige commissie voorleggen. De uitslag hiervan is altijd bindend. Daarnaast heb je altijd het recht een eventuele zaak bij de rechtbank voor te laten komen. Een eventuele rechtszitting kan plaats vinden door de consument gekozen woonplaats.

Privacy Policy

Betersport respecteert de privacy van alle gebruikers van haar website en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft altijd vertrouwelijk wordt behandeld. Je hebt het recht om je gegevens in te zien en deze aan te laten passen. Wij gebruiken je gegevens uitsluitend om het winkelen op onze website zo aantrekkelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Wij zullen je persoonlijke gegevens nooit ter beschikking stellen aan derden. Wij waarderen het vertrouwen dat je in ons stelt en zullen alles in het werk stellen om je persoonlijke informatie te beschermen. Lees de volledige Privacy Verklaring

.

Veelgestelde vragen

  • Garantie verlopen
  • Is garantie overdraagbaar?
  • Wat is het verschil tussen de normale garantie en 'Garantie aan Huis'?
  • Garantie verlopen

    Inmiddels heb je al een (aantal) jaar gebruik kunnen maken van jouw apparaat en ben je actief aan de slag met jouw persoonlijke doelen, super! Alleen zal je altijd zien; er is een probleem aan net buiten de garantieperiode (of ruim er buiten natuurlijk)... Wat nu?

    Gelukkig betekent dat niet dat we niets meer voor je kunnen betekenen, in tegendeel zelfs! Onze collega's van de technische dienst helpen jou graag met het oplossen van het probleem. Afhankelijk van de leeftijd van het apparaat kunnen we je misschien direct voorzien van nieuwe onderdelen (tegen scherpe prijzen) of meedenken in anderen oplossingen.

    Een aanvraag kun je het beste indienen via het serviceformulier op onze website, het komt dan direct bij onze technische dienst uit. Probeer hierbij zo veel mogelijk informatie in te vullen, dit helpt gigantisch in het terugvinden van jouw bestelling en/of vorige cases. Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen!

    Is garantie overdraagbaar?

    Om verschillende redenen kan het voorkomen dat je het gekochte artikel binnen de garantietermijn toch wil doorverkopen, jammer! Voor de nieuwe eigenaar is het wel prettig om te weten of diegene nog garantie heeft. Is dat zo?

    Standaard wettelijke garantie is overdraagbaar naar de nieuwe eigenaar aangezien dit gekoppeld is aan het apparaat, niet de koper. Hoe lang deze garantie bedraagt staat per artikel beschreven op de website bij de product-specificaties.

    De optionele Garantie aan Huis is niet overdraagbaar aangezien deze aanvullende service gekoppeld is aan de originele koper.

    Wat is het verschil tussen de normale garantie en 'Garantie aan Huis'?

    Na lang wikken en wegen heb je de keuze gemaakt voor een apparaat en deze in jouw winkelmandje geplaatst. Nu zie je ineens 'Garantie aan Huis' er optioneel bij staan. Maar je hebt toch garantie op dit apparaat, wat is de meerwaarde hier dan van?

    Op elk cardio- of krachtapparaat heb je natuurlijk jouw standaard wettelijke garantie, deze is afhankelijk van het soort apparaat en de kwaliteitsklasse. Voor elk apparaat kun je de standaard garantietermijn terugvinden in de productinformatie op de website.

    Binnen de standaard garantie zal onze technische dienst altijd met jou meekijken naar het probleem waar je tegenaan loopt. Gaat bijvoorbeeld een display stuk binnen jouw onderdeel-garantie, dan sturen wij jou kosteloos een nieuwe display op. Makkelijk te vervangen en direct opgelost! Maar wanneer het om een complex intern probleem gaat waarbij er een monteur aan huis moet komen dan kan dat enige voorrijkosten met zich meebrengen... Hier komt de 'Garantie aan Huis'in beeld.

    Wat biedt 'Garantie aan Huis'?

    Tijdens het bestelproces heb jij de mogelijkheid om de 'Garantie aan Huis' af te sluiten. Hiermee heb je een volledige dekking voor eventuele voorrijkosten en komt een monteur altijd kosteloos bij je langs indien nodig. Je kunt 'Garantie aan Huis' afsluiten voor drie perioden:

    • 1 jaar: € 9,95
    • 2 jaar: € 19,95
    • 3 jaar: € 24,95

    Het gaat hier om een eenmalig bedrag. Indien een van de wettelijke garanties korter is dan de afgesloten Garantie aan Huis dan zal de wettelijke garantie net zo lang worden als de gekozen periode voor Garantie aan Huis.

    loader
    Laden...