Producten vergelijken

x

Selecter een volgend product om toe te voegen aan uw vergelijking.

 
0

€ 0,00 - Bekijk inhoud

Bel ons +31 (0) 77 321 10 75Ook op zaterdag open
348 BEZOEKER(S) ONLINE
Voor 16:00 besteld, morgen in huis*
Betaal pas bij levering
Showroom te Venlo
Halterbank

Halterbank

Bij Betersport vind je altijd een halterbank die perfect past bij uw krachttraining. Maak uw keuze uit; thuis gebruik, intensief thuisgebruik, semi professioneel en professioneel gebruik.

De gewichtsbelasting, dikte van het staal, afwerking van de zitting, dit zijn slechts enkele punten waarin de kwaliteit van een halterbank zich kan onderscheiden. Vaak worden krachtmachines in de kwalitatief betere klassen uitgerust met olympische halterschijven. Een halterbank voor thuis gebruik is vaak geschikt voor 30 mm halterschijven.

Een halterbank is meer dan alleen een bank waarmee bankdrukken mogelijk is. In veel gevallen is het een multifunctioneel krachtstation geworden. Uitbreidingen zoals een curl bench, leg curl of butterfly units zijn op veel modellen aanwezig.

 

Halterbank kopen » waar moet je op letten?

Verstelbaarheid van de halterbank

Een goede trainingshouding is essentieel voor het voorkomen van sportblessures. Hiernaast is de verstelbaarheid van het rug en zit gedeelte ook belangrijk om meerdere oefeningen mogelijk te maken. Incline bankdrukken heeft een compleet andere impact dan decline bankdrukken. De gebruiksvriendelijkheid van een halterbank zal toenemen als er meer onderdelen van de halterbank te verstellen zijn.

 

Zo is de verstelbaarheid van de halterliggers prettig zodat u de halterstang met gewichten op meerdere hoogtes kunt leggen. Naast een verstelbare rugleuning zijn er ook halterbanken waarbij de zitten te verstellen. Net zoals bij de rugleuning zorg een andere houding van de zitting voor andere belasting van spieren.

 

Verschillende oefeningen voor een halterbank met gewichten

De meest bekende oefening met een halterbank is het bankdrukken ook wel de bench press genoemd. Bij deze oefening worden meerdere spieren stevig aangepakt. Dit zijn spieren in de borst, schouder en arm. Om een blessure te voorkomen tijdens de krachttraining is het van belang om de techniek juist te hebben.

 

-  Stel de halterbank volledig horizontaal in en ga hier op liggen.

-  Pak de stang minstens 10 tot 15 centimeter breder dan de schouders vast.

-  Zet uw benen zo ver mogelijk uit elkaar, dit zorgt voor meer stabiliteit.

-  Laat hierna de halterstang met gewicht naar uw borstzakken.

-  Op het moment dat de halterstang de borst raakt duwt u deze met volle kracht naar boven.

-  Laat hierna de halterstang weer rustig richting de halterbank zakken.

-  De snelheid naar boven is bij iedereen verschillend zo lang het voor u maar de meest explosieve snelheid is.

 

Een andere mogelijke training op uw halterbank is de incline press. Dit is volgens velen dé manier op de bovenkant van de borstspieren af te trainen. Doordat er een hoek in de oefening zit ligt de nadruk meer op de bovenste borstspieren dan bij de vlakker bankdruk oefening. De techniek is hetzelfde echter zult u in het begin merken dat deze oefening zwaarder is doordat er meer focus ligt op een en dezelfde spiergroep. Dit zijn slechts 2 voorbeelden van de vele mogelijke oefeningen die gedaan kunnen worden op een halterbank.

Ideaal om uw halterbank mee aan te vullen zijn de haltersets die wij voor u samen gesteld hebben. Zo heeft u in een pakket direct een halterstang en halterschijven met korting! Er zijn standaard 30 mm haltersets beschikbaar en olympische 50 mm haltersets. Wilt u advies? Dit kan op werkdagen via de telefoon en chat en altijd via e-mail!

 

Meer informatie over een halterbank?

Wil je meer informatie over een specifieke halterbank? Of over halterbanken in het algemeen? Neem vrijblijvend contact op. Je kunt ons bereiken op 0031 (0)77 321 10 75 of info@betersport.nl. Tevens bieden wij de mogelijkheid direct te chatten met één van onze medewerkers, via de chat-functie rechtsonder in beeld.

18 artikel(en)

18 artikel(en)