Klantreviews

Betersport scoort een 9.2/10 op basis van 527 recensies bij Feedback Company.

Filters
Klantreviews

Betersport scoort een 9.2/10 op basis van 527 recensies bij Feedback Company.

Enkelgewichten

Trainen met lichaamsgewichtjes is ongelooflijk effectief voor de opbouw van spiermassa, het verbeteren van je conditie en een effectieve vetverbranding. Sommigen beweren zelfs dat dit beter is dan het trainen met losse gewichten. Aangezien het afhankelijk is van zowel de oefeningen en de manier van trainen, verschilt het (positieve) effect per persoon.

Op deze pagina vind je (verstelbare) enkelgewichten om jouw trainingen intensiever te maken. Dit kan simpelweg zijn tijdens cardio oefeningen, maar ook bij krachtoefeningen die je uitvoert.

Klik hier voor de volledige beschrijving
Beschrijving

Trainen met lichaamsgewichtjes is ongelooflijk effectief voor de opbouw van spiermassa, het verbeteren van je conditie en een effectieve vetverbranding. Sommigen beweren zelfs dat dit beter is dan het trainen met losse gewichten. Aangezien het afhankelijk is van zowel de oefeningen en de manier van trainen, verschilt het (positieve) effect per persoon.

Op deze pagina vind je (verstelbare) enkelgewichten om jouw trainingen intensiever te maken. Dit kan simpelweg zijn tijdens cardio oefeningen, maar ook bij krachtoefeningen die je uitvoert.

Filteren
Sorteren
(0 reviews)
 

Nog 5 op voorraad

Merk: inSPORTline | Type: Pols-en Enkelgewicht | Garantie: 1 jaar
    (0 reviews)
     

    Op voorraad bij leverancier

    Merk: inSPORTline | Type: Pols-en Enkelgewicht | Garantie: 1 jaar
      (0 reviews)
       

      Nog 1 op voorraad

      Merk: RS Sports | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar
        (0 reviews)
         

        Nog 4 op voorraad

        Merk: inSportline | Type: Pols en Enkelgewicht | Garantie: 1 jaar
          (0 reviews)
           

          Nog 3 op voorraad

          Merk: RS Sports | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar
            (0 reviews)
             

            Voor 21:00 besteld morgen in huis

            Merk: RS Sports | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar
              (0 reviews)
               

              Nog 3 op voorraad

              Merk: Kettler | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar
                (0 reviews)
                 

                Voor 21:00 besteld, morgen in huis

                Merk: Reebok | Type: Enkelgewicht | Garantie: 1 jaar
                  (0 reviews)
                   

                  Voor 21:00 besteld morgen in huis

                  Merk: RS Sports | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar
                    (0 reviews)
                     

                    Op voorraad bij leverancier

                    Merk: inSPORTline | Type: Enkelgewicht | Garantie: 1 jaar
                      (0 reviews)
                       

                      Op voorraad bij leverancier

                      Merk: Kettler | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar
                        (0 reviews)
                         

                        Voor 16:00 besteld morgen in huis

                        Merk: Lifemaxx | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar

                          Waarom Lichaamsgewicht training?

                          Trainen met je eigen lichaamsgewicht heeft zo een paar voordelen ten opzichte van krachtraining in de sportschool. Het zorgt allereerst voor minder blessures. Omdat je met je eigen gewicht traint op een manier waarvoor je gewrichten ook gemaakt zijn, is de kans op blessures veel kleiner dan wanneer je met zware gewichten werkt. In de sportschool gebruik je al snel zware gewichten in houding die niet natuurlijk zijn voor je gewrichten. Dit kan resulteren in snelle blessures in bijvoorbeeld de schouders, rug of knieën. Daarnaast is trainen met je lichaamsgewicht eigenlijk ook een vorm van krachttraining. Je ‘sleept’ namelijk telkens je volledige eigen gewicht mee, waardoor je sowieso al met zo’n 60 tot 90 kg traint.

                          Waarom Enkelgewichten gebruiken?

                          Wanneer je traint met je eigen lichaamsgewicht blijf je telkens op hetzelfde niveau. Wil je jezelf uitdagen, maar niet direct aan de gewichten gaan hangen in de sportschool? Dan zijn Enkelgewichten perfect voor jou. Deze gewichten kun je, zoals de naam al aangeeft, vastmaken om de enkel. Dit zorgt ervoor dat de oefeningen die je doet net een beetje zwaarder worden.

                          Dit is bijvoorbeeld mogelijk bij je cardio-training. Als je graag een stuk gaat hardlopen kun je enkelgewichten omdoen voor net dat beetje extra uitdaging. Wees hierbij wel voorzichtig voor blessures. Hiervoor moet je het ook rustig op bouwen, begin dus niet gelijk met enkelgewichten 2 kg, maar eerst met setjes van bijvoorbeeld 1 kg.

                          Wat voor oefeningen kun je doen met Enkelgewichten?

                          Met enkelgewichten kun je de oefeningen doen die je ook standaard met je lichaamsgewicht doet. Voorbeelden hiervan zijn:

                          • Leg raise Je ligt plat op de grond en met je benen maak je een omhooggaande beweging. Hou je benen te allen tijde recht en probeer de kracht uit je buikspieren te halen.
                          • Leg extension Neem plaats op een stoel of trainingsbankje in normale zithouding. Strek nu je benen tot ze op gelijke hoogte zijn met het zitvlak. Zorg dat je knieën niet verder dan 90 graden komen.
                          • Side leg raises Neem plaats in een liggende houding op je zij. Til het buitenste been in een zijwaartse beweging omhoog. Laat het dan weer rustig terug zakken. Door van zij te wisselen kun je het andere been gebruiken.
                          • Bicycle crunches Ga op je rug liggen met beide benen van de grond af. Je houdt je handen achter je hoofd. Je trekt een been naar je toe, en met de andere elleboog beweeg je richting die knie. Dus je linker elleboog naar je rechterknie en vice versa.

                          Natuurlijk zijn er buiten bovenstaande oefeningen nog veel meer mogelijkheden die je kunt doen. Ook oefeningen die niet specifiek voor de benen zijn, zoals pull-ups of chin ups, kunnen gedaan worden met enkelgewichten. Dit omdat je totale gewicht stijgt en het dus zeker extra inspanning kost. De meeste enkelgewichten kun je tevens als polsgewichten gebruiken.

                          Klik hier voor de volledige beschrijving
                          Beschrijving

                          Trainen met je eigen lichaamsgewicht heeft zo een paar voordelen ten opzichte van krachtraining in de sportschool. Het zorgt allereerst voor minder blessures. Omdat je met je eigen gewicht traint op een manier waarvoor je gewrichten ook gemaakt zijn, is de kans op blessures veel kleiner dan wanneer je met zware gewichten werkt. In de sportschool gebruik je al snel zware gewichten in houding die niet natuurlijk zijn voor je gewrichten. Dit kan resulteren in snelle blessures in bijvoorbeeld de schouders, rug of knieën. Daarnaast is trainen met je lichaamsgewicht eigenlijk ook een vorm van krachttraining. Je ‘sleept’ namelijk telkens je volledige eigen gewicht mee, waardoor je sowieso al met zo’n 60 tot 90 kg traint.

                          Waarom Enkelgewichten gebruiken?

                          Wanneer je traint met je eigen lichaamsgewicht blijf je telkens op hetzelfde niveau. Wil je jezelf uitdagen, maar niet direct aan de gewichten gaan hangen in de sportschool? Dan zijn Enkelgewichten perfect voor jou. Deze gewichten kun je, zoals de naam al aangeeft, vastmaken om de enkel. Dit zorgt ervoor dat de oefeningen die je doet net een beetje zwaarder worden.

                          Dit is bijvoorbeeld mogelijk bij je cardio-training. Als je graag een stuk gaat hardlopen kun je enkelgewichten omdoen voor net dat beetje extra uitdaging. Wees hierbij wel voorzichtig voor blessures. Hiervoor moet je het ook rustig op bouwen, begin dus niet gelijk met enkelgewichten 2 kg, maar eerst met setjes van bijvoorbeeld 1 kg.

                          Wat voor oefeningen kun je doen met Enkelgewichten?

                          Met enkelgewichten kun je de oefeningen doen die je ook standaard met je lichaamsgewicht doet. Voorbeelden hiervan zijn:

                          • Leg raise Je ligt plat op de grond en met je benen maak je een omhooggaande beweging. Hou je benen te allen tijde recht en probeer de kracht uit je buikspieren te halen.
                          • Leg extension Neem plaats op een stoel of trainingsbankje in normale zithouding. Strek nu je benen tot ze op gelijke hoogte zijn met het zitvlak. Zorg dat je knieën niet verder dan 90 graden komen.
                          • Side leg raises Neem plaats in een liggende houding op je zij. Til het buitenste been in een zijwaartse beweging omhoog. Laat het dan weer rustig terug zakken. Door van zij te wisselen kun je het andere been gebruiken.
                          • Bicycle crunches Ga op je rug liggen met beide benen van de grond af. Je houdt je handen achter je hoofd. Je trekt een been naar je toe, en met de andere elleboog beweeg je richting die knie. Dus je linker elleboog naar je rechterknie en vice versa.

                          Natuurlijk zijn er buiten bovenstaande oefeningen nog veel meer mogelijkheden die je kunt doen. Ook oefeningen die niet specifiek voor de benen zijn, zoals pull-ups of chin ups, kunnen gedaan worden met enkelgewichten. Dit omdat je totale gewicht stijgt en het dus zeker extra inspanning kost. De meeste enkelgewichten kun je tevens als polsgewichten gebruiken.

                          Wanneer wil je de bestelling ontvangen?

                          Een kado van ons, speciaal voor jou!
                          Toegevoegd aan je winkelmandje!
                          Garantie aan huis 1 jaar!

                          1 jaar garantie aan huis

                          • Altijd zeker van de beste service aan huis
                          • Geen transport of monteur kosten
                          • Alleen vooraf te bestellen

                          Waarvoor ben je verzekerd

                          Naast de standaard fabrieksgarantie garantie op je product ben je hiermee voor het onderstaande verzekerd.

                            • Je hoeft bij een defect niet zelf het product naar onze werkplaats te sturen. Je hebt dus geen transport kosten.
                            • Als een monteur op locatie dient te komen hoef je hiervoor geen voorrijd kosten of uurtarief te betalen.
                            • Onderdelen om je product te repareren vallen onder de verzekeren en hoef jij natuurlijk niet te betalen.

                          Let erop dat de garantie aan huis alleen vooraf af te sluiten is. Voor eenvoudige zaken zullen wij je eerst proberen op afstand proberen te helpen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan komen we het defect bij jou thuis oplossen. Dit om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is en jij voor zo snel mogelijk kunt sporten!

                          Garantie aan huis 2 jaar!

                          2 jaar garantie aan huis

                          • Altijd zeker van de beste service aan huis
                          • Geen transport of monteur kosten
                          • Alleen vooraf te bestellen

                          Waarvoor ben je verzekerd

                          Naast de standaard fabrieksgarantie garantie op je product ben je hiermee voor het onderstaande verzekerd.

                          • Je hoeft bij een defect niet zelf het product naar onze werkplaats te sturen. Je hebt dus geen transport kosten.
                          • Als een monteur op locatie dient te komen hoef je hiervoor geen voorrijd kosten of uurtarief te betalen.
                          • Onderdelen om je product te repareren vallen onder de verzekeren en hoef jij natuurlijk niet te betalen.
                          • Let erop dat de garantie aan huis alleen vooraf af te sluiten is. Voor eenvoudige zaken zullen wij je eerst proberen op afstand proberen te helpen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan komen we het defect bij jou thuis oplossen. Dit om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is en jij voor zo snel mogelijk kunt sporten!

                          Garantie aan huis 3 jaar!

                          3 jaar garantie aan huis

                          • Altijd zeker van de beste service aan huis
                          • Geen transport of monteur kosten
                          • Alleen vooraf te bestellen

                          Waarvoor ben je verzekerd

                          Naast de standaard fabrieksgarantie garantie op je product ben je hiermee voor het onderstaande verzekerd.

                            • Je hoeft bij een defect niet zelf het product naar onze werkplaats te sturen. Je hebt dus geen transport kosten.
                            • Als een monteur op locatie dient te komen hoef je hiervoor geen voorrijd kosten of uurtarief te betalen.
                            • Onderdelen om je product te repareren vallen onder de verzekeren en hoef jij natuurlijk niet te betalen.

                          Let erop dat de garantie aan huis alleen vooraf af te sluiten is. Voor eenvoudige zaken zullen wij je eerst proberen op afstand proberen te helpen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan komen we het defect bij jou thuis oplossen. Dit om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is en jij voor zo snel mogelijk kunt sporten!