• Voor 21:00 besteld, morgen in huisZowel in Nederland  Nederland-Bezorgen-Betersport als in België  Belgie-Bezorgen-Betersport

  • Klantenservice geopend tot 17:30Bel ons +31 (0)77 - 321 10 75

  • Klanten geven ons een 9,2Meer dan 450 reviews bij de Feedbackcompany

Klantreviews

Betersport scoort een 9.2/10 op basis van 477 recensies bij Feedback Company.

Slam ball

Trainen met een slam ball bevordert zowel jouw conditie als spierkracht optimaal. Dit past daarom perfect binnen de huidige manier van CrossFit training! Doordat een slam ball niet stuitert, en je deze iedere keer moet oprapen, zijn ze ideaal voor het trainen van veel grote spiergroepen. Behalve voor krachtoefeningen voor armspieren, worden slam balls vaak gebruikt voor verschillende core-oefeningen. De slam balls zijn zeer sterk en duurzaam. Het is dan ook geen probleem om deze ballen met een hoge snelheid tegen de vloer of muur aan te gooien. Er zijn varianten bekend waarbij een slam ball gecombineerd wordt met een trampoline, hierdoor zal de bal wel terug komen waardoor ook je vangkracht toeneemt.

Hieronder geven wij nog iets meer informatie over slamballen:

Voor 21:00 besteld, morgen in huis

  • • Merk: Focus Fitness
  • • Type: Zonder grip

Beginnend op: € 12,20 € 15,25

Voor 21:00 besteld, morgen in huis

  • • Merk: Lifemaxx
  • • Type: Zonder grip

Beginnend op: € 35,70

Voor 21:00 besteld, morgen in huis

  • • Merk: Body-Solid
  • • Type: Zonder grip

Beginnend op: € 50,00

Wat zijn de voordelen van een slam ball?

Allereerst is de variëteit aan slam ball oefeningen zeer divers. Ook kan je een slam ball gebruiken bij bestaande oefeningen die je reeds in je trainingsschema hebt opgenomen. Bij oefeningen als bankdrukken kun je bijvoorbeeld een bal tussen je benen klemmen en vervolgens je oefening uitvoeren met iets lichter gewicht dan je gewend bent. Omdat je de bal tussen je benen hebt, wat het een stuk zwaarder maakt in verband met het continue in balans brengen van je lichaam, is het dan ook aangeraden om met wat lichter gewicht de reguliere oefening uit te voeren. De mogelijkheden met slam ballen zijn dus ook voor vele doelstellingen toepasbaar, maar vooral voor het verhogen van jou kracht, coördinatie explosiviteit, stabiliteit en snelheid is een slam ball een handig hulpmiddel bij jouw work-out. Verder worden ook veel spieren tegelijkertijd aangesproken bij dergelijke work-outs met slam ballen, dus je training wordt meteen zeer effectief. Ook vereisen work-outs met een slam ball een stuk meer energie en kracht dan work-outs met medicine ballen, omdat slam ballen niet kunnen stuiteren, wat dus meer energie en kracht vereist om de slam ball telkens weer op te rapen.

Welk gewicht past bij mij?

Als je een slam ball wil kopen, is het aan te raden om goed over het slam ball gewicht na te denken. Over het algemeen wordt met slam ballen getraind op herhalingen, dus is het gewicht van de slam ball vaak wat lager dan het gewicht van bijvoorbeeld dumbbells. De gewichten van slam ballen worden bij ons aangeboden variërend van 4 kg t/m 70 kg, genoeg mogelijkheden dus. Wanneer je een beginnend sporter bent is het verstandig om bij een laag gewicht te beginnen. Dit gewicht gebruik je totdat je van mening bent dat een hoger gewicht meer effect heeft. Wil je kunnen afwisselen of de intensiteit van je oefeningen tussentijds opvoeren? Dan is een set van meerdere slam ballen de ideale oplossing voor een complete work-out. Weet je niet geheel zeker welk gewicht medicijnbal bij jou past? Neem dan contact op met één van onze productspecialisten en zij adviseren je een passend gewicht.

Wat is het verschil tussen een slam ball en een medicine ball?

De slam ball wordt vaak gebruikt voor dynamische oefeningen, zoals squats, chest press, shoulder press, etc. Medicine ballen zijn hier net wat minder geschikt voor. De slamball is daarnaast een effectieve tool voor functionele en sportgerichte training, omdat er diverse explosieve oefeningen mee uitgevoerd kunnen worden die met een normale medicine ball niet aan te raden zijn. De zogenaamde slams en throws, oftewel het gooien en smijten (vandaar de naam 'slam' bal). Deze slambal oefeningen richten zich meer op explosiviteit en uithoudingsvermogen, precies wat je nodig hebt in het uitoefenen van jouw sport.

De gewone medicine ballen worden normaliter alleen gebruikt voor de standaard dynamische oefeningen welke je ook met vrije gewichten kunt uitvoeren. Dit omdat de medicine ball niet is gemaakt voor het opvangen van de klappen zoals de slamball dat doet.