Producten vergelijken
x

Selecter een volgend product om toe te voegen aan uw vergelijking.

 
0

€ 0,00 - Bekijk inhoud

 
0

€ 0,00 - Bekijk inhoud

De nr.1 Fitnessspecialist
Twinkle Top 100 – 2016

Bel ons +31 (0) 773211075
500 BEZOEKER(S) ONLINE
Betaal achteraf met Afterpay
Zaterdag open!
Voor 16:00 besteld, morgen in huis*
Battle rope

Battle rope 

De battle rope, eenvoudig maar effectief

Het levert snel resultaat op. In het begin zal je de indruk krijgen dat je conditie onvoldoende is voor deze wijze van trainen, maar al snel merk je dat het steeds eenvoudiger gaat en voel je de verbetering.

 

Het risico op blessures is relatief gering. Hoewel het misschien niet zo voelt, is werken met een battle rope low-impact. De spieren, pezen en gewrichten worden minder belast bij een goede toepassing in vergelijking met veel andere fitnessmaterialen.

 

Een battle rope kan in principe overal worden gebruikt. Uiteraard in de sportschool, maar ook buiten of zelfs thuis, hoewel je dan wel een behoorlijke ruimte tot je beschikking moet hebben.

 

Battle rope training

Een goede battle rope is gemaakt van een zwaar materiaal touw en heeft een lengte tot 15 meter en een diameter tot 5 centimeter. Het is van belang dat de uiteinden goed zijn geprepareerd voor een stevige grip. Het touw sla je éénmaal om een paal of een andere stevig voorwerp en je bent klaar om te beginnen. De makkelijkste manier om het touw vast te pakken is onderhands. Daarna is het de bedoeling om verschillende bewegingen te maken; sla niet alleen van boven naar beneden, maar kies voor diverse bewegingsvormen. Het trainen met een battle rope moet kort maar intensief zijn. Een work-out kan bestaan uit acht tot tien trainingen van maximaal 15 tot 30 seconden met rustpauzes van 10 tot 30 seconden. Alles draait om een goede opbouw, dus begin voorzichtig.

 

De effecten van trainen met een battle rope

Door verschillende beweging te maken, voel je de spieren in het hele lichaam. Als je het touw onderhands beetpakt, train je in eerste instantie de spieren in je onderarm. Als je wat ervaring hebt opgedaan, kan je het ook bovenhands proberen voor een training van de tegenoverliggende spieren en afwisselen, zorg dan wel voor een goede balans. De werking van de training met deze touwen berust op dezelfde principes als andere fitnessmaterialen. De hartslag en het ademhalingsritme gaan omhoog en het lichaam verhoogt de hormoonlevels wat leidt tot een functionele krachttoename door aanmaak van spiermassa. Tevens zorgt dit voor een algemene verbetering van de conditie. Het specifieke voordeel van deze methode is dat het in redelijk korte, intensieve sessies kan worden bereikt en, zoals hierboven reeds vermeld, met een laag risico op blessures.

 

Nog enkele battle rope training tips

Het battle rope kan zowel eenarmig als tweearmig worden gebruikt. Het is dus ook mogelijk krachtsverschillen tussen links en rechts aan te pakken door hier specifiek aandacht aan te besteden. Vaak vormt een work-out met dit touw de afsluiting van een trainingssessie, terwijl het door de hoge intensiteit een ideale manier van krachtopbouw is. Het is dan ook zinvol om deze oefening af te wisselen met het gebruik van andere materialen of apparaten. Daarbij is het van belang om voldoende rustpauzes in te bouwen, omdat een dergelijke work-out best wel zwaar kan zijn. In principe is trainen met een battle rope voor iedereen geschikt, mist je geen klachten hebt aan schouders, armen of rug. Belangrijk is dat je ook plezier hebt in het werken met dit touw en merkt dat je steeds sneller vooruitgang boekt.

 

Battle rope kopen?

Wij hebben een breed assortiment battle ropes te koop. Wil je meer informatie over een specifieke battle rope? Of over battle ropes in het algemeen? Neem vrijblijvend contact op.

Je kunt ons bereiken op 0031 (0)77 321 10 75 of info@betersport.nl. Tevens bieden wij de mogelijkheid direct te chatten met één van onze medewerkers, via de chat-functie rechtsonder in beeld.

11 artikel(en)

11 artikel(en)