• Voor 16:00 besteld morgen in huis*of kies een afleverdatum

  • Klantenservice geopend tot 17:30U kunt ons bellen op 077 - 321 10 75

  • In 2016 de grootste fitness webshop!Onderzoek door de Twinkle Top 100

CrossFit

CrossFit is in de jaren '90 ontwikkeld door de Amerikanen Greg Glassman en Lauren Jenai. Zij bedachten een vorm van fitness waarbij gewichtheffen, gymnastiek en conditietraining gecombineerd werd. Door de snelle resultaten die u met deze sport kunt bereiken, heeft CrossFit inmiddels de hele wereld veroverd. Een training bestaat uit een aantal functionele lichaamsbewegingen, zoals tillen, gooien, klimmen, trekken, springen en rennen. Met deze oefeningen traint u zoveel mogelijk verschillende spiergroepen. Bij de CrossFit workouts ligt de focus op snel in vorm komen.

De sport wordt dan ook veel beoefend door professionele atleten, die CrossFit als een perfecte basis zien. Maar eigenlijk kan iedereen, jong of oud, fit of wat minder fit, de sport beoefenen. De CrossFit workouts zijn namelijk gemakkelijk aan te passen aan uw eigen niveau.

Aan de slag met CrossFit attributen

Bij de CrossFit workouts wordt gebruik gemaakt van verschillende attributen. Met elk attribuut traint u weer andere delen van uw lichaam. Zo kunt u bijvoorbeeld aan de slag met barbells, dumbbells en kettlebells. Met deze gewichten doet u oefeningen als stoten, tillen en werpen. Op deze manier vergroot uw de kracht in uw spieren, maar u werkt ook aan uw coördinatie, balans, flexibiliteit en uithoudingsvermogen.

Andere attributen die veel gebruikt worden bij CrossFit workouts zijn springtouwen en roeiapparaten. Hiermee traint u onder andere uw behendigheid en uw snelheid. Ook de battle ropes en power wheels zijn onmisbaar voor iedereen die serieus met de sport aan de slag gaat.


Battle rope

Pull up bar

Push up bar


Medicine ball

Dumbbells

Slam ball


Power bands

Ab wheel

Foam roller


Optimaal fit met het CrossFit programma

De CrossFit workouts zijn zeer explosief. De oefeningen die u met de kettlebells, power wheels of springtouwen doet, duren gemiddeld 5 tot 15 minuten. Na deze oefening volgt direct een andere oefening. Rusten is er niet bij. Door de CrossFit workouts goed af te wisselen, komt uw hele lichaam in topvorm. CrossFit is een compleet programma. Dit programma bestaat niet alleen uit oefeningen, maar ook uit een dieetplan.

Aanbevolen wordt dat u dagelijks 40% koolhydraten, 30% eiwit en 30% vet eet. Dit zit onder andere in groenten, fruit, vlees, noten en zaden. Zetmeel en suikers zijn uit den boze. Het handige van CrossFit is dat u de oefeningen gewoon thuis kunt doen. Beginnende sporters komen al een heel eind met kettlebells, barbells, een springtouw en een power wheel. Wilt u het professioneler aanpakken, dan kunt u natuurlijk ook wat grotere apparaten aanschaffen. Zo heeft u alles in huis om optimaal fit te worden.


Klantreviews

Betersport scoort een 9.2/10 op basis van 472 recensies bij Feedback Company.