• Voor 16:00 besteld morgen in huis*of kies een afleverdatum

  • Klantenservice geopend tot 17:30U kunt ons bellen op 077 - 321 10 75

  • In 2016 de grootste fitness webshop!Onderzoek door de Twinkle Top 100

Waarom krachttraining ideaal is voor gewichtsverlies

Krachttraining is één van de beste en meest onbekende manieren om blijvend af te vallen. Krachttraining is ideaal om je lichaamsvet te verbranden omdat:

  • Je in een half uur intensieve krachttraining je net zo veel calorieën verbrandt als een uur hardlopen.
  • De spieren die je opbouwt ook in passieve toestand (dus na je training) ook nog tot wel 50 kcal per dag (!) verbranden. Dat is dus 500 kcal per dag voor 10 kilo spier extra!
  • Je sneller een strakker lichaam hebt omdat niet alleen je vet afneemt maar je spieren toenemen, dit zorgt voor betere motivatie.

En daarnaast is het ook nog eens ontzettend gezond!

Als je de simpele richtlijnen uit dit artikel volgt en je er een gezond voedingspatroon op nahoud zal zelfs je hardnekkige buikvet verbranden. Afvallen is niet zo moeilijk als de meeste mensen denken. Het is slechts een kwestie van begrijpen hoe je lichaam werkt en vervolgens de juist actiestappen ondernemen.

Krachttraining om af te vallen

Het doel van krachttraining is spieren opbouwen. Allereerst even een opmerking voor de vrouwen:

Dames, dit is ook goed geschikt voor jullie.  Maak je geen zorgen, je krijgt echt geen bodybuilders lichaam. Hooguit ontwikkel je een strakker gevormd lichaam. Als vrouw is het erg moeilijk om grote spieren te kweken. Hiervoor zal je 7 dagen per week moeten fitnessen en waarschijnlijk ook nog eens mannelijke hormonen moeten slikken. En dat raad ik jullie zeker niet aan.

Voor mannen is dit heel anders, die zullen juist wel snel een gespierd lichaam kweken als ze de training en de oefeningen goed uitvoeren. Dit verschil zit hem (gelukkig) gewoon in de genetische aanleg van mannen en vrouwen.

Fitnessen hoeft niet altijd moeilijk te zijn. Hier vind je een aantal oefeningen die je gewoon thuis kunt uitvoeren. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een home gym aan te schaffen. In het laatste geval zal je waarschijnlijk sneller spieren opbouwen en dus ook sneller afvallen.

Calorieën verbranden

Als je aan krachttraining doet verbrand je op 3 manieren extra calorieën.

Allereerst verbrand je tijdens de workout calorieën. Je levert een hoop energie dus je verbrandt ook een hoop calorieën.

Ten tweede, zoals je zal merken, is je ademhaling tot wel tientallen minuten na je workout nog steeds versnelt. Zolang je ademhaling sneller is dan normaal is je lichaam nog steeds aan het hertellen. Tijdens dit herstel proces –na je training- verbrand je nog steeds calorieën.

Maar calorieën verbranden tijdens en direct na je workout zijn niet de enige reden waarom krachttraining goed is voor gewichtsverlies.

Tot slot verbrand je lichaam namelijk ook nog eens ‘de rest van je leven’ meer calorieën. De spieren die je extra hebt aangemaakt door de krachttraining moeten onderhouden worden. Dit onderhouden van je spieren kost je lichaam extra energie (en dus extra calorieën). Een kilo spiermassa verbruikt tot ongeveer 50kcal per dag. Zonder extra werk.

Vandaag beginnen met afvallen

Hier zijn de 4 stappen die je moet volgen om direct te beginnen met afvallen.

  • Stap 1: Bestel een home gym. Een goede home gym is op de lange termijn de beste en goedkoopste keuze op serieus te kunnen krachttrainen. Deze basis home gym is ideaal om mee te beginnen en de home gym van powerline is goed voor mensen die het meteen serieus willen aanpakken.
  • Stap 2: Maak een trainingsschema en houd je daaraan. Zoek een goede sportinstructeur en vraag hem of haar een goed (en veilig) trainingsschema voor je op te stellen. Kijk altijd uit voor blessures.
  • Stap 3: verander je voedingspatroon naar een koolhydraatarm dieet. (Dit klinkt ingrijpender dan het is. Het woord dieet is wat negatief, maar is niet anders dan een voedingspatroon). Gezonde en juiste voeding is essentieel om makkelijk, prettig en blijvend af te vallen. Op www.jasperalblas.nl vind je hier alle informatie over (inclusief overheerlijke en makkelijke recepten).
  • Stap 4: blijf je nieuwe trainingsschema en voedingspatroon goed volhouden. Doorzetten is de sleutel tot succes als het om afvallen gaat. Laat je niet te snel uit het veld slaan. Hou het koolhydraatarme dieet en de fitness oefeningen goed vol en je zult je doel spoedig bereiken.

 

Stel het niet langer uit. Onderneem vandaag actie en onthoud: de aanhouder wint!