• Voor 16:00 besteld morgen in huisof kies een afleverdatum

  • Klantenservice geopend tot 17:30U kunt ons bellen op 077 - 321 10 75

  • In 2016 de grootste fitness webshop!Onderzoek door de Twinkle Top 100

Kettlebell » Intensief & Effectief

Afgelopen keer hebben wij het gehad over HIIT training. HIIT is ideaal te combineren met kettlebells. In deze special lees je alles over een effectieve kettlebell training.

De kettlebell komt van oorsprong uit Rusland en wordt hier ook wel Girya genoemd. De naam Girya stamt af van Gireviks. (het Russisch leger en de geheime dienst) Aan het einde van de 19de eeuw is de trainingsmethode in Amerika geïntroduceerd, waar het enorm populair werd.

Effectief

Het menselijk lichaam heeft keer op keer nieuwe trainingsprikkels nodig. De juiste spieren prikkelen maakt trainen met een kettlebell effectief.  Daarnaast train je intensief en veelzijdig. Je triggert niet één maar meerdere spiergroepen tegelijkertijd. Daarnaast zijn veel oefeningen met elkaar te combineren. In 20 minuten creëer je een effectieve HIIT work-out.

De Voordelen van een kettlebell

Het grote voordeel is de compactheid. Dit maakt de kettlebell geschikt om waar dan ook te trainen. (thuis, buiten enz.) Met één enkele kettlebell train je, het gehele menselijk lichaam. Dit doe je d.m.v. functionele kracht. (Bewegingen die je dagelijks (on)bewust uitvoert) Je versterkt de zwakke spieren en versoepeld de gespannen spieren. Door de hoge intensiteit  verbeter je het uithoudingsvermogen en boek je in een kort tijdsbestek maximaal resultaat.

Doelgroep

Trainen met een kettlebell is geschikt voor zowel de beginnend als de meer ervaren sporter. Op internet vind je tal van schema’s en video’s voor jou gewenste work-out. Of je nu wilt afvallen of spiermassa wilt ontwikkelen, met de kettlebell boek je resultaat!