Producten vergelijken
x

Selecter een volgend product om toe te voegen aan uw vergelijking.

 
0

€ 0,00 - Bekijk inhoud

 
0

€ 0,00 - Bekijk inhoud

De nr.1 Fitnessspecialist
Twinkle Top 100 – 2016

Bel ons +31 (0) 773211075
500 BEZOEKER(S) ONLINE
Betaal achteraf met Afterpay
Zaterdag open!
Voor 16:00 besteld, morgen in huis*

Efficiënt afvallen doormiddel van cardio!

Als je wilt afvallen dan is cardiotraining onmisbaar. Cardiotraining zorgt voor een snellere stofwisseling. Wil je de kilo’s voorgoed verbannen dan dien je zoveel mogelijk vet te verbranden en de spiermassa te vergroten.

Verschillende trainingsmogelijkheden

Je zult merken dat er veel variatiemogelijkheden zijn m.b.t. cardiotraining. Zo kun je gebruik maken van verschillende cardioapparaten waaronder een:

Variatie aanbrengen in cardiotraining

Om je doelstelling te behalen is het van belang dat je variatie aanbrengt in je trainingsschema. Je moet het lichaam namelijk blijven prikkelen en zorgen dat het sporten geen gewenning wordt.

Enkele voorbeelden van variatie aanbrengen zijn:

  • Interval; (Je wisselt af tussen een lage en hoge intensiteit.)
  • Tijd; (Kort trainen met zware weerstand, Lang trainen in lichte weerstand.)
  • Weerstand; (Opbouwen van weerstand.)
  • Cardio apparaat; (Hometrainer, Loopband, Crosstrainer enzovoort)
  • Lichaamsgewichten; (Gewichtsvest, enkelgewicht enzovoort)
  • (Cardio combineren met krachttraining.)

Trainen op hartslag

Door te trainen op hartslag behaal je sneller resultaat en train je veel efficiënter. Iedere doelstelling train je op een andere hartslag. Om te trainen op hartslag raden wij aan om een borstband aan te schaffen zodat je een uiterst nauwkeurige meting hebt.

Vervolgens bepaal je de rusthartslag en maximale hartslag. Hierna kun je jouw ideale hartslag berekenen voor je persoonlijke trainingsdoelstelling.

Ideale hartslag vetverbranding

De ideale hartslag voor vetverbranding ligt tussen de 60 en 70 % van je maximale hartslag. De ideale hartslag kun je op twee manieren berekenen.

1: Globaal

Max 220 – uw leeftijd.

Voorbeeld van een 30 jarige:

220 – (leeftijd) 30 = 190

190 / 100 x 60 = 114

190 / 100 x 70 = 133

De ideale hartslag van een 30-jarige om vet te verbranden ligt op een hartslag van 114 en 133.

 2: Nauwkeurig

Om de maximale hartslag nauwkeurig te bepalen kun je het beste onder toezicht van een sportarts de hartslag testen.

Je hartslag tot het maximum drijven is niet geheel risico vrij. Vandaar dat wij je ook doorverwijzen naar een sportarts.

De globale hartslag berekening is een prima houvast voor thuistraining en het behalen van je resultaten.

Hartslagprogramma

Vele cardio apparaten zijn voorzien van een hartslagprogramma. Het hartslagprogramma zorgt ervoor dat je traint op je ideale hartslag. De trainingscomputer past de weerstand geheel automatisch aan. Is je hartslag te hoog, dan gaat de weerstand omlaag. Is je hartslag te laag, dan wordt de weerstand omhoog aangepast.

Mede hierdoor train je veel efficiënter en behaal je veel meer rendement.

Wil je meer informatie over verschillende soorten cardioapparaten, je doelstelling bepalen, advies over de aankoop van een apparaat, je bestelling telefonisch laten inboeken of een bezorgafspraak maken?

Bel Nu! +31773211075

Of kijk op de volgende pagina’s: beste loopband kopen, beste crosstrainer kopen