• Voor 16:00 besteld morgen in huis*of kies een afleverdatum

  • Klantenservice geopend tot 17:30U kunt ons bellen op 077 - 321 10 75

  • In 2016 de grootste fitness webshop!Onderzoek door de Twinkle Top 100

Effectief afvallen met een loopband

Als je wilt vet verbranden op een loopband wordt er veelal aangenomen dat je urenlang op een loopband moet staan. Toch hoeft dit niet perse effectief te zijn. Zo gaat het om de kwaliteit en niet om de kwantiteit van de training.

Maar hoe val je effectief af?

Vandaag lees je alles over effectief afvallen met een loopband.

Motivatie

Een van de belangrijkste punten is motivatie. Zorg dat je gemotiveerd bent en blijft. Het klinkt misschien logisch maar zonder motivatie kom je er niet. Hoe blijf je gemotiveerd? Kies een realistisch doel. Is jouw trainingsdoelstelling niet haalbaar dan raak je vanzelf gedemotiveerd. Hou de vooruitgang bij d.m.v. een logboek. Breng variatie aan in je training. Zo hou je de training boeiend en leuk. Zoek een trainingspartner. Deze trainingsbuddy kan je motiveren. Daarnaast voel je je bezwaart om je af te melden.

Breng differentiatie aan in je training

Net als met voeding is het ook van belang om gevarieerd te trainen. Als je continue dezelfde training aanhoud raakt je lichaam in een sleur en wordt de training een gewenning.  Door te variëren blijft het lichaam geprikkeld waardoor het elke work-out hard moet werken. Des te harder het lichaam moet werken, des te effectiever het is.

Variëren in training op een loopband kan door aanpassingen te brengen in:

  • Tijd;
  • Snelheid;
  • Programma; (interval, helling, hartslag en combinatie)
  • Trainingsdagen/momenten;
  • Cardio combineren met krachttraining.

 

Intervaltrainingen

Zoals eerder aangegeven is het variëren/combineren van programma, intensiteit en training de ideale manier om vet te verbranden. Intervaltraining is een combinatietraining waar kracht, uithoudingsvermogen en wisselingen in een hoge intensiteit aan bod komen. Zo combineer je cardio en kracht in één work-out.

De korte maar zeer intensieve oefeningen zijn ontzettend effectief. Echter dien je een intervaltraining gedoseerd op te nemen in je trainingsprogramma. Wij raden aan dit 1x in de 2 weken te doen.

Zorg voor voldoende rust

Rust nemen is even belangrijk als sporten. Tijdens je rustperiode herstellen je spieren van alle inspanningen. Hou rekening met minimaal 24 uur rust na inspanning. Zo kun je bijvoorbeeld iedere maandag, woensdag en vrijdag trainen. Dan zijn je rustmomenten dinsdag, donderdag en in het weekend.

Voeding

Wist jij dat voeding een van de allerbelangrijkste punten is waar je rekening mee dient te houden tijdens het afvallen. Zonder je voeding aan te passen levert het sporten weinig tot geen resultaat op. Om precies te zijn, is de verhouding 70% voeding en 30% beweging.

Ben je geïnteresseerd dan kun je hier een loopband kopen. Wil je meer informatie over loopbanden dan kun je contact opnemen met ons deskundig team of hier kijken welke loopband het beste bij jou past.