• Voor 16:00 besteld morgen in huisof kies een afleverdatum

  • Klantenservice geopend tot 17:30U kunt ons bellen op 077 - 321 10 75

  • In 2016 de grootste fitness webshop!Onderzoek door de Twinkle Top 100

De vakantie zit er op, de kilo’s mogen er weer van af!

Het is alweer eind augustus en voor velen van ons zit de vakantie er weer op. We hebben met z'n allen massaal genoten van de gezellige dagen en avonden waar de bijbehorende flessen drank en versnaperingen bij hoorden. Jammer genoeg werken we in deze dagen behoorlijk wat calorieën naar binnen en vergeten we wat extra te bewegen. Zo bevat een flesje bier al snel 125 kcal en een glas zoete witte wijn 170 kcal. Uit onderzoek is gebleken dat je met een barbecue al snel 1800 kcal binnen krijgt. Een avondje barbecueën met daarbij 3 flesjes bier kan dus al snel 2175 kcal bevatten. Dit is natuurlijk een hoop als je bedenkt dat mannen gemiddeld 2500 kcal nodig hebben en vrouwen 2000 kcal.

Hier houden wij Bourgondiërs tijdens de vakantie geen rekening mee en nemen het er vol van. Aangezien wij deze traditie in stand willen houden is het is van belang dat deze calorieën er na de vakantie af gaan.

Hoe gaan we beginnen?

Motivatie

Het is van belang na onze vakantie de motivatie weer op te pakken om überhaupt te gaan sporten. Zorg dat je voor jezelf een doel stelt van wat je precies wilt bereiken, zodoende heb je iets om naar toe te werken. Ook kan het helpen om een planning te maken naar je doel toe. Hierdoor is het uitstelgedrag een stuk minder.

Een andere tip om het leuk te houden is om niet alleen te gaan sporten. Zorg dat je iemand hebt die ditzelfde of vergelijkbaar doel heeft en ga samen sporten! Hierdoor blijft het langer leuk, maar ben je ook verplicht aan de ander te gaan.

Natuurlijk is het prettig om te zien wat je bereikt hebt met hetgeen waarvoor je je uitgesloofd hebt. Dit kun je doen door je voortgang bij te houden. Je staat immers niet stil, maar vergeet dit soms omdat je dit niet zichtbaar hebt.

Doe iets wat je leuk vind

Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar het heeft natuurlijk geen zin om te gaan rennen terwijl je helemaal niet van rennen houdt. Vindt je fietsen of zwemmen leuker, ga dan kijken wat hier de mogelijkheden van zijn.

Voor sommige mensen is de deur uit gaan juist die drempel die ze niet over willen gaan omdat dit te veel tijd kost. Het is natuurlijk ook mogelijk om thuis te sporten.

Zo is de crosstrainer een apparaat waar je het gehele lichaam mee traint en welke veel thuis gebruikt wordt.

Door thuis te gaan trainen ben je in je eigen vertrouwde omgeving, onder jouw gewenste omstandigheden. Wil je niets missen van bijvoorbeeld Studio Sport, kun je zelfs voor de tv trainen. Dit zorgt dat het langer leuk blijft. Mocht je kinderen hebben, hoef je geen oppas te regelen.

Eetpatroon

Een andere belangrijke stap die je moet nemen is het eetpatroon. Je zult terug moeten gaan naar een gezond eetpatroon. In plaats van veel en vet eten, ga je terug naar een regelmatig eetpatroon met gezonde producten. Het best kun je drie maaltijden per dag eten met slechts enkele gezonde tussendoortjes, zoals een stuk fruit of rauwkost.

Wat moet je niet eten? Zoete dranken, zoals fris of sap uit een pak. Een gezonde variant maak je met het sap van vers fruit of fruit te combineren met water. Een tip is, om sowieso je eetpatroon met verse groenten en/of fruit uitte bereiden

Dat je iets eet wat vet bevat is niet direct slecht, maar zorg wel dat je goede vetten binnenkrijgt door ongezouten noten te eten of vette vis.

Wij hopen dat jullie met deze tips aan de slag kunnen. Om je een steuntje in de juiste richting te geven biedt Betersport.nl iedereen die fitnessapparatuur koopt de mogelijkheid om een gratis persoonlijk trainingsprogramma op te vragen zodat je in ieder geval die eerste stap kunt zetten!