• Voor 16:00 besteld morgen in huis*of kies een afleverdatum

  • Klantenservice geopend tot 17:30U kunt ons bellen op 077 - 321 10 75

  • In 2016 de grootste fitness webshop!Onderzoek door de Twinkle Top 100

Cardio Programma

Cardio is binnen de fitness een bekende vorm van conditietraining. Een paar voorbeelden van cardiotraining zijn trainen op een loopbandcrosstrainer en hometrainer. Naast dat u actief in de weer bent heeft cardiotraining ook vele voordelen.

Zo verbetert u het uithoudingsvermogen, valt u af, verbetert de bloeddruk, vermindert de kans op bloed en vaatziektes, vermindert risico op stofwisselingsziektes en vermindert botontkalking.

Hieronder vindt u een basisprogramma voor loopbandcrosstrainer en hometrainer. Het is bewezen dat een intervaltraining het meeste resultaat boekt en zorgt voor de meeste vetverbranding. Het idee is dat u hoge intensiteit afwisselt met lage intensiteit. Een voorbeeld van een intervaltraining is:

  • 5 min. Rustig tempo
  • 2 min. Sprint
  • 5 min. Rustig tempo
  • 2 min. Sprint
  • 5 min. Rustig tempo

De oefeningen kunt u zo vaak herhalen als u zelf wilt. Ook de tijd is geheel aan eigen wensen en kunnen aan te passen. In het begin zult u merken dat het zwaar is, maar het resultaat en progressie zal snel toenemen.

Het interval trainingsschema kunt u bij ieder toestel toepassen. Kies een trainingsmethode die u leuk vindt om te doen. Hierdoor zult u het sneller volhouden. Ook kunt u het toepassen bij een roeitrainerbuiktrainer of een Indoor cycle.