• Voor 16:00 besteld morgen in huisof kies een afleverdatum

  • Klantenservice geopend tot 17:30U kunt ons bellen op 077 - 321 10 75

  • In 2016 de grootste fitness webshop!Onderzoek door de Twinkle Top 100

Betermaal 2: Omelet met spinazie (232 Kcal)

Vandaag staat er een ontbijt of lunchgerecht op de planning. Een omelet is het ideale gerecht om voor of vlak na het sporten te eten. Door te gaan trainen breek je spierweefsel af.  De eiwitten zorgen voor weefselopbouw en herstel. Daarnaast maakt spinazie ijzer aan. Dit komt ten goede van het zuurstoftransport en de stofwisseling.

Benodigdheden (4 personen)

  • 8 eieren
  • 4 eetlepels magere melk
  • 400 gram spinazie
  • 1 bakje cherrytomaatjes
  • 2 rode ui
  • peper/zout
  • Olijfolie

Aan de slag

Was de spinazie in een vergiet en laat het uitlekken. Klop de eieren inclusief de melk in een kom en breng op smaak met peper en zout. Halveer de cherrytomaatjes en snij de rode ui in halveringen. Verwarm de olie in een pan en roerbak de spinazie en rode ui 2 min. Laat vervolgens wederom de spinazie uitlekken.

Laat de pan op het vuur staan en voeg een scheutje olie toe. Zodra de olie op tempratuur is verdeel je het eimengsel over de pan. Temper het vuur en dek de pan af. Laat het ei 3 tot 4 minuten op middel vuur stollen.

Roerbak ondertussen de cherrytomaatjes 2 minuten in een wok. Zet de pit op een laag vuur en voeg de rode ui en spinazie toe. Al roerend warm je de groenten 1 minuut op. Breng het gerecht op smaak met peper en zout.

Plaats de omelet op een bord en schep de groente op de helft van de omelet en vouw hem dicht.

Betermaal2

 

Alternatief

Voeg 2 sneetjes geroosterd bruinbrood toe voor een volledige lunch. In 1 snee bruinbrood (35 gram) bevinden zich 69 calorieën.

Lunchroom Home Blerick

Ook deze week kun je de Betermaal terugvinden op de kaart van Lunchroom Home Blerick.

Eet smakelijk,

Bas & Team Betersport