• Voor 16:00 besteld morgen in huis*of kies een afleverdatum

  • Klantenservice geopend tot 17:30U kunt ons bellen op 077 - 321 10 75

  • In 2016 de grootste fitness webshop!Onderzoek door de Twinkle Top 100

5 voedingsmiddelen met meer suiker dan je zou denken

Als je op dieet bent of er een gezonde leefstijl op na wilt houden, dan is het belangrijk om suiker te vermijden. Toch kan het dan zijn dat je iets denkt te eten waar weinig suiker in zit, terwijl het tegendeel waar is. Sommige producten bevatten veel meer suiker dan je in eerste instantie zou denken. In dit artikel lees je een aantal voedingsmiddelen waarvan je dacht dat ze gezond waren maar die je maar beter niet te vaak kunt eten als je suiker wilt vermijden.

Rozijnen

Van rozijnen denken veel mensen dat ze gezond zijn. Wie heeft vroeger niet zo'n mooi rood doosje rozijntjes mee naar school gehad en stopt ze niet af en toe bij de kinderen in de schooltas zonder er bij stil te staan hoeveel suiker er in zo'n doosje zit? Schrik niet! Een doosje rozijntjes bevat maar liefst 25 gram suiker. Kies dan voor een gezonder alternatief zoals een handje onbewerkte noten. Die passen goed binnen een koolhydraatarm dieet dat rijk is aan gezonde vetten en eiwitten.

Yoghurt

Van yoghurt denken we ook vaak ten onrechte dat het gezond is. Als er een merk zoals Activia of Danone op staat dan wordt het product als snel bestempeld als gezond. Er zitten zeker voedingsstoffen in die goed voor je zijn, maar dergelijke yoghurtsoorten bevatten ook vaak tussen de 15 en 25 gram suiker. Om nog maar niet te spreken over de smaak- en geurstoffen die meestal aan deze yoghurtsoorten toegevoegd zijn. Eet daarom liever Griekse yoghurt met vers fruit, wat weinig suiker bevat.

Melk

Melk is goed voor elk, luidt een oude spreuk. Maar is dat wel zo? Ook melk bevat bouwstoffen voor ons lichaam, maar melk is helemaal niet zo gezond als we allemaal denken. Er zit toch nog zo'n 15 gram suiker in een liter melk. Amandelmelk bevat dezelfde bouwstoffen en bevat 0 gram suiker. Wat lijkt jou de verstandigste keuze?

Energierepen

Energierepen lijken de perfecte oplossing als je weinig tijd hebt om te eten of als tussendoortje. Ook hier geldt weer dat, hoewel een reep allerlei gezonde elementen kan bevatten (superfoods, extra proteïnen, etc.), het suikergehalte van dergelijke repen vaak erg hoog is. Je denkt een boost te krijgen van alle gezonde elementen in een reep, maar vaak wordt deze veroorzaakt door de suiker die de reep bevat. Maak daarom je eigen gezonde energierepen met havervlokken, amandelen, walnoten, zonnebloempitten en kokosolie. Super gezond, vullend en zonder suiker.

Appelmoes

Vinden de kinderen de groenten niet lekker? Nou, dan doen we appelmoes bij het eten. Dan eten ze het wel op. Een appel is immers fruit, dus appelmoes is gezond. Nou, vergeet het maar. Je kunt nog beter een Snickers of Mars als toetje nemen. Die bevatten 'slechts' 27 gram suiker, tegenover de 35 gram (!) van een portie appelmoes. Eet smakelijk!

Op zoek naar fitnessapparatuur om je te ondersteunen bij het af slanken? Klik dan hier.

Dit artikel is tot stand gekomen, in samenwerking met jasperalblas.nl