• Voor 16:00 besteld morgen in huis*of kies een afleverdatum

  • Klantenservice geopend tot 17:30U kunt ons bellen op 077 - 321 10 75

  • In 2016 de grootste fitness webshop!Onderzoek door de Twinkle Top 100

3 tips voor een platte buik

Meer nog dan een ideaal gewicht, is een platte buik hebben het schoonheidsideaal van veel mensen. Toch is dit lastig omdat we vaak een opgeblazen buik hebben en ook het bekende vetrolletje zit vaak daar. In dit artikel lees je handige tips die je elke dag kan toepassen die ervoor zorgen dat jou buik platter wordt.

Tip 1: let op met zout

Zout is de favoriete smaakmaker van veel Nederlanders en de meeste mensen denken er nauwelijks over na wanneer ze zout over hun maaltijd strooien voor wat extra smaak. Daarbij vergeet je snel dat zout water aantrekt, ook binnen in je lichaam. Gebruik je veel zout, dan houdt je lichaam extra water bij je, wat je een opgeblazen gevoel, een minder platte buik en extra water kilo’s oplevert. Wil je een platte buik, dan is opletten met het gebruik van zout één van de makkelijkste stappen die je kan ondernemen.

Zout vind je in ontzettend veel producten, niet enkel in het zoutvaatje. Veel bewerkte maaltijden, fast food en sauzen bevatten erg veel zout. Om minder zout te eten, helpt het in veel gevallen om natuurlijker te gaan eten. Stop dus met het eten van kant- en klaar maaltijden en laat ook die magnetronmaaltijden voor wat ze zijn.

Tip 2: eet minder koolhydraten

Dit is de belangrijkste tip. Koolhydraten zoals je die vindt in pasta, aardappelen en rijst leveren je lichaam heel veel energie. Dat is ook nodig wanneer je een drukke dag voor de boeg hebt maar het is erg makkelijk om meer koolhydraten te eten dan je nodig hebt. Het energie-overschot wordt dan als reserve opgeslagen in je lichaam, vaak in de vorm van  buikvet.

Eten volgens een koolhydraatarm dieet kan een hele opgave zijn, want veel koolhydraat-rijke producten vormen de basis van onze eetgewoonten. Het is echter niet onmogelijk: begin met een gezonde ontbijtroutine, kies voor eieren in plaats van boterhammen. Eet tussendoor geen koekjes of snoepgoed, maar ga voor een snack vol gezonde eiwitten en vetten zoals noten en zaden. Zo kun je er langzaam aan wennen. Je zult verstelt staan van het resultaat. Je zal snel afvallen bij je buik en je zal je veel energieker voelen.

Tip 3: kies je fruit zorgvuldig Fruit is gezond, dat zullen we niet ontkennen, maar dat neemt niet weg dat je moet opletten welke stukken fruit je eet. Appels en peren bijvoorbeeld, zijn gezond, maar ze zitten ook boordevol suikers en vezels. Voor sommige mensen maakt dit ze moeilijk te verteren. Dat kan op zijn beurt weer aanleiding geven tot een opgezette buik en dat wil je natuurlijk vermijden. Daarom kan het de moeite lonen om voor andere soorten fruit te kiezen.

Je hoeft het niet te ver te zoeken, want citrusvruchten zoals sinaasappels en citroenen zijn een uitstekend alternatief voor appels en peren. Ze zijn makkelijker te verteren en zitten boordevol gezonde vitaminen. Bessen en druiven zijn eveneens een lekker en gezond alternatief. Gedroogd fruit zoals rozijnen en pruimen zijn ook erg gezond en bevorderen de stoelgang, wat vaak ook helpt voor een platte buik.

Er zijn nog veel meer tips die je kan toepassen om een platte buik te krijgen. Ook door krachttraining te doen kun je snel goede resultaten boeken voor een plattere buik. Maar met het toepassen van bovenstaande drie tips kom je al een heel eind. Vooral de tweede tip is erg belangrijk: wil je een platte buik en daarbij op een gezonde manier enkele kilo’s verliezen, dan moet je een koolhydraatarm dieet zeker een kans geven!

Bekijk hier de handige buiktrainers uit ons assortiment!